Franquícies de bugaderies d’autoservei, un sector en ple creixement

El sector de les bugaderies d’autoservei està en plena expansió en haver-se convertit en un servei que facilita la vida quotidiana. A Espanya, utilitzar bugaderies autoservei és un costum que s’està consolidant i que es preveu que aconseguirà els nivells de França, Alemanya o el Regne Unit. De fet, els hàbits estan canviant. Fa cinc anys amb prou feines existien bugaderies d’autoservei i avui és un sector molt present a Espanya amb un nombre d’usuaris cada dia més ampli.

Una de les claus d’aquest creixement ha estat l’expansió a través del model de franquícies que ha permès, d’una banda, que les cadenes s’expandeixin al llarg del territori, i d’altra banda, generar un model de negoci pròsper pels franquiciats.

La facturació del sector a Espanya és de 75 milions d’euros anuals i registra una inversió de 50 milions en l’expansió de negoci i nous locals, la gran majoria d’ells franquiciats. A més, el nombre d’empreses del sector es compon de 15 xarxes, 724 establiments i té com a resultat fins a 2.600 llocs de treball.

En aquest context, cadenes de bugaderies d’autoservei com Fresh Laundry segueixen amb el seu procés d’expansió a partir del model de franquícia no només al territori català, sinó també a la resta d’Espanya. Madrid ha estat la triada per nosaltres per a l’obertura del primer local fora de la comunitat catalana, però el procés d’expansió inclou arribar a altres ciutats importants del mapa espanyol com Pamplona, Castelló, Sevilla o Màlaga.

De fet, la nostra empresa comptava amb 4 establiments al 2013 i preveu aconseguir 55 bugaderies a finals del 2016, un creixement exponencial resultat de la serietat de Fresh Laundry en la implantació d’un negoci rendible.