Èxit de participació a la jornada

El passat dimarts 23 de febrer va tenir lloc la Jornada de Comerç Urbà i Franquícies al Centre de Negocis Nodus de Barberà del Vallès; un esdeveniment organitzat conjuntament per l’Ajuntament de Barberà del Vallès i el portal Franquícies.cat.

La jornada va ser tot un èxit i hi van assistir prop d’un centenar de persones. El públic assistent estava format per càrrecs electes de diferents ajuntaments, tècnics municipals de promoció econòmica, persones emprenedores i professionals del sector comerç.

L’acte el va encapçalar el diputat delegat de comerç de la Diputació de Barcelona, el Sr. Isaac Albert i Agut i, també, l’alcaldessa de Barberà del Vallès, la Sra. Sílvia Fuster Alay. Ambdues personalitats van posar en valor la importància que tenen les franquícies en el comerç local i van incidir en la necessitat de seguir realitzant més jornades com aquesta.

A continuació, el Sr. Xavier Vallhonrat, president de l’Associació Catalana de Franquiciadors va realitzar la ponència “Les franquícies com a motor de creixement”. Aquesta intervenció va explicar les oportunitats que hi ha al darrere d’emprendre en franquícia.

Seguidament, la Sra. Noèlia Hurtado, gerent de Top Ten Franquicias va explicar com “Més enllà de les grans ciutats també hi ha franquícies”. Aquesta xerrada va servir per copsar com existeixen diferents tipus de franquícia i com, moltes, defugen dels municipis grans i cerquen, precisament, expandir-se en poblacions més petites.

Tècniques per atraure marques al territoriFinalment, el Sr. Jordi Bacaria, director del portal web Franquícies.cat, va argumentar un seguit de tècniques a l’abast dels ajuntaments per captar franquícies. La seva ponència anomenada “Com atraure marques al territori” va explicar com el city marketing és una eina que cal explorar i treballar adequadament per tal de fer visibles les virtuts dels pobles i ciutats de Catalunya i, en conseqüència, atraure l’atenció de les franquícies.

Així, doncs, totes les ponències van girar entorn les repercussions que tenen les franquícies en el teixit comercial dels municipis. Amb tot, es va concloure que el sistema d’expansió en format franquícia és beneficiós, tant per la creació de llocs de treball, com per la generació de noves empreses amb un model de negoci provat.

Per donar fe d’aquesta realitat, la jornada va comptar amb la presència de 15 marques franquiciadores interessades en expandir-se a Barberà. Les franquícies assistents van realitzar un elevator pitch en què explicaven el seu concepte de negoci i els requisits principals que demanen per franquiciar el seu negoci.

Les marques que van participar foren les següents: Beep Informàtica, La Fábrica del Cartutx, KidsBrain, Llagurt, Inform@, Pannus, Babel Idiomes, Anatolia Kebabs, Bissú, Escola Bressol Caputxeta Vermella, Inner Nature, Tailor and Co., Tintopia i Mans de Sant.

Presentació franquícia Beep Jornada Comerç Urbà i Franquícies Barberà del Vallès

Presentació franquícia Beep

Presentació franquícia KidsBrain Jornada Comerç Urbà i Franquícies Barberà del Vallès

Presentació franquícia KidsBrain

Tant bon punt van finalitzar les micro exposicions de presentació de cada marca, el regidor de Desenvolupament Econòmic, Comerç i Ocupació de l’Ajuntament de Barberà, el Sr. Pere Pubill i Linares, va cloure la primera part de la jornada tot exposant la conveniència de seguir treballant per captar marques que vulguin invertir al territori. De fet, segons exposava aquest responsable de l’equip de govern en matèria de comerç i empreses, “la ciutat de Barberà disposa d’un teixit empresarial extens i molt sòlid, fet que avala l’arribada i consolidació de noves empreses, i entre elles, les franquícies”.

Acte seguit, el públic participant va poder establir contacte directe amb totes les marques franquiciadores i resoldre dubtes o, fins i tot, ampliar la informació per emprendre un negoci en sistema de franquícia.

networking amb franquicies barberà del vallès

Acabada la Jornada, i dins del Mercat Municipal 11 de Setembre, es va dur a terme un dinar a peu dret on les franquiciadores, responsables de Barberà Comerç Urbà, tècnics municipals i el regidor Sr. Pere Pubill van conversar per tal de vehicular noves oportunitats d’inversió en el municipi.