COM TRIAR LA  MILLOR FRANQUÍCIA

Què és el que fa que un emprenedor/a es decideixi per una o altra franquícia?, en quin punt exacte fa la distinció i realitza una elecció?

Quan un emprenedor es proposa obrir una franquícia es troba davant d’una amplíssima oferta d’ensenyes que li ofereixen, d’una manera o altra, l’oportunitat de desenvolupar un negoci. Però davant d’una oferta tan variada i diversa, com triar?

 

20170622 imagen

Es dóna la circumstància que realitzem aquest tipus d’eleccions atenent a factors de caràcter altament emocional. És a dir, davant diverses franquícies sentirem més simpatia cap a aquelles que projecten una imatge i uns atributs amb els quals, com a persona, ens identifiquem perquè coincideixen amb valors propis. I si fem l’exercici d’imaginar-nos a nosaltres mateixos gestionant el nostre propi negoci, ens visualitzarem en un context tenyit per les qualitats d’aquesta marca: jovialitat, elegància, sofisticació, modernitat, etc. Ens resultaria xocant que algú triés com a soci per al seu negoci una marca amb atributs amb els que no s’identifiqués. Fins aquí, segurament, estem d’acord.

No obstant això, quan escollim franquícia estem seleccionant a una empresa amb la qual treballarem colze a colze, que actua sota una cultura determinada i que està liderada per persones amb un estil de comandament determinat: autoritari, paternalista, cooperatiu, etc. Molts hem viscut, treballant per compte d’altre, greus dissonàncies entre els atributs d’una marca i l’estil de lideratge imperant en la companyia. I com a mínim ens hem sentit desconcertats i incòmodes. Com a màxim aquesta situació ens ha provocat decepció i desamor cap a l’empresa, que només s’ha pogut resoldre amb la sortida d’aquesta organització.

De manera que, quan ens enfrontem a l’elecció de la nostra franquícia trobarem marques que ens seduiran a l’instant perquè ens connectaran amb allò que ens agrada i amb el que som en essència. No obstant això, no ens deixem enlluernar per les espectaculars “llums de neó” i preguntem-nos: com és aquesta empresa en realitat?, sota quins estils de comportament actuen els seus directius?, estan d’acord la manera de ser d’aquesta empresa i seus estils de comandament amb la meva pròpia cultura, el meu estil de lideratge i la meva manera de ser? Es tracta d’elements que es poden i s’han d’analitzar. I hi ha eines per això que val la pena utilitzar. En cas contrari, deixem a l’atzar una cosa tan delicada i important per a nosaltres com és la relació amb les persones al costat de les que treballarem per assolir les nostres metes.