20170913 johnsinclair_beepcastallaBEEP Castalla ha obert les seves portes aquest estiu per posar-se al servei dels consumidors d’informàtica i de tecnologia del municipi alacantí i de la zona.

El responsable de la nova botiga, John Sinclair, tenia un punt de venda independent des del 2009. I ha estat aquest any 2017 quan ha decidit sumar-se a la marca BEEP, partint de la següent reflexió: la força i les economies d’escala de la cadena li permeten ser encara més competitiu.

“La percepció de moltes persones és que les botigues independents no sempre poden igualar els preus de les grans cadenes de botigues, així que vaig decidir unir-me a una cadena que em inspirar confiança”. Amb aquesta aposta estratègica, John combinava la seva dilatada experiència en el món de la informàtica amb la veterania, saber fer i musculatura de BEEP.

“Sobretot”, explica, “buscava una marca amb bona reputació i que fos reconeixible pel gran públic”.

Un amant de la mecànica
En el currículum de John Sinclair hi ha un clar fil conductor: la seva passió per les màquines i, de forma més àmplia, per la tecnologia. Sent devoció per tot el que porti incorporat un mecanisme!

I, posats a buscar més patrons en la seva biografia, també haurem de destacar la seva ànima viatgera. Nascut al sud d’Anglaterra, des de ben jove ha estat un viatger inquiet. El que mai ha estat és un turista, perquè allà on ha viatjat, ha fet vida durant mesos o anys. I ho ha fet sempre treballant en el que li agrada: la mecànica o la informàtica.

Així ha estat fins que es va establir a Espanya, on va arribar a principis dels anys 2000. “Buscava un lloc amigable i amb bon clima. I vaig acabar descobrint Castalla, un poble magnífic i molt ben comunicat. Quan vaig venir a viure a aquest municipi, estaven construint l’autovia Castalla-Alacant “.

Enginyer en electrònica
John es va formar com a enginyer en electrònica. “Després de llicenciar-me en la universitat i treballar a Anglaterra sis anys, vaig decidir que gaudiria de la meva gran passió, les motos, i que ho faria viatjant”.

Va viure prop d’un any a Zuric, a Suïssa, on va treballar com a mecànic de motocicletes. “No sabia alemany, així que era molt complicat poder treballar com a enginyer electrònic. Però em va encantar poder emprar-se a fons en la reparació de motos”.

Des d’aquest moment, no va deixar d’esprémer el moment, sempre guanyant-se la vida com a mecànic de vehicles de dues rodes o electricista i, més tard, com a empresari de reparació i venda de motocicletes.

Va treballar durant un any com a electricista a Austràlia, durant el boom constructor dels anys 80. I, durant tres anys, va reparar motocicletes britàniques vintage en un taller d’Amsterdam, a Holanda. “Les motocicletes britàniques més antigues tenen uns motors molt diferents, de manera que es necessita un coneixement especialitzat”.

Hi va haver un moment en què va tornar al seu Gran Bretanya natal, on va posar en marxa un taller i botiga de motos.

20170913 beepcastalla_interior

Pioner en la informàtica personal
“Eren els primers anys 90, quan estaven tantes coses per fer en el món de la informàtica. Jo tenia clar que volia aprofitar els meus coneixements sobre ordinadors per millorar la competitivitat del meu negoci. Així que vaig dissenyar un programa de comandes i control d’estocs per al taller, un programari que el meu soci va escriure en codi de programació”.

“A mitjans dels 90, quan internet era un gran desconegut per a la societat, vaig crear el web del taller en html. I vaig muntar una xarxa entre els ordinadors de l’oficina i del taller, espais que estaven localitzats en ubicacions físiques diferents. Ara tothom treballa en xarxa. Però fa 22 anys el concepte era molt innovador “.

Va ser en aquesta etapa quan va aprendre a reparar ordinadors, un coneixement que no ha deixat d’ampliar al llarg del temps.

Explica John que va haver de tancar el negoci després d’un col·lapse de la lliura esterlina, que el va perjudicar molt especialment perquè tenia un gran volum d’estoc en aquesta divisa.

“L’any 2000, vaig tancar el negoci, i vaig decidir canviar d’aires”. Es va enamorar d’Alacant, de Castalla, on es va dedicar a la venda d’equips informàtics per a expatriats del seu país.

Però la crisi financera va reduir la colònia britànica a la meitat, i va decidir muntar una botiga petita en una de les principals carrers comercials. “Vaig apostar pel públic local, i la gent va respondre”.

En 2014 es va canviar a un local més gran i, des d’aquest any, forma part de la cadena BEEP. La fórmula és guanyadora. El talent i la llarga experiència de John Sinclair, combinats amb la força i el lideratge de BEEP en la informàtica de proximitat.